Scott Egan bevestigd als toekomstig CEO van RSA UK & International

RSA Group

Date:

• Scott Egan blijft aan als CEO van RSA UK & International -omvat Continentaal Europa, Ierland en het Midden-Oosten- na afronding van de voorgenomen overname door Intact Financial Corporation, naar verwachting in het tweede kwartaal van 2021
  • Egan zal deel uitmaken van het Executive Committee van Intact Financial Corporation en zal rapporteren aan Chief Executive Officer Charles Brindamour

Intact Financial Corporation heeft bevestigd dat Scott Egan aanblijft als Chief Executive van RSA's UK & International business na afronding van de voorgenomen overname van RSA Insurance Group PLC. Afhankelijk van de ontvangst van de relevante wettelijke goedkeuringen, zal de overname naar verwachting in het tweede kwartaal van dit jaar worden afgerond.

Scott Egan
Scott Egan bevestigd als toekomstig CEO van RSA UK & International

Charles Brindamour, CEO van Intact Financial Corporation, zegt:

"Scott Egan heeft de afgelopen twee jaar uitstekend werk verricht. Hij heeft een geweldig team en een geweldige cultuur opgebouwd en de prestaties aanzienlijk verbeterd. Ik ben verheugd Scott na afronding van de deal bij Intact te verwelkomen en kijk ernaar uit met hem samen te werken om het succes van de activiteiten in de UK, Continentaal Europa, Ierland en het Midden-Oosten uit te bouwen."

Scott Egan, CEO van RSA UK en International, zegt:

"De UK&I business heeft de afgelopen twee jaar echte vooruitgang geboekt, en onze focus ligt op het vasthouden van dit momentum. De mensen van RSA willen graag beter worden voor onze klanten en tegelijkertijd onze financiële prestaties blijven verbeteren. Onze toekomst als onderdeel van Intact zal ons in staat stellen om beide in een versneld tempo te doen. Ik ben blij dat ik deel ga uitmaken van een ambitieus Intact-team en kijk ernaar uit om bij te dragen aan het succes van de nieuwe gecombineerde Groep."

Noot voor de redactie:

• Intact Financial Corporation en Tryg A/S kondigden op 18 november 2020 hun bod op RSA Insurance Group PLC aan. De aandeelhouders van RSA keurden de overname goed op 18 januari 2021. Tryg kondigde op 1 maart 2021 de lancering aan van haar claimemissie in verband met de financiering van de overname.
  • In het kader van de transactie zal Intact FC de Canadese, Britse en internationale activiteiten van RSA behouden, terwijl Tryg A/S de Zweedse en Noorse activiteiten van RSA zal behouden. De activiteiten van RSA in Denemarken zullen op 50/50-basis in handen van beide partijen zijn.
  • RSA UK & International omvat het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Europa (Spanje, Frankrijk, Nederland en België) en het Midden-Oosten (Verenigde Arabische Emiraten, Oman, Bahrein en het Koninkrijk Saudi-Arabië).
  • De voorgenomen overname is onderhevig aan voorwaarden, waaronder goedkeuring van de financiële toezichthouder en mededingingsautoriteiten op de relevante markten en voltooiing van de claimemissie van Tryg. De afronding wordt momenteel verwacht in het tweede kwartaal van 2021.